طراحی سایت
نمودار سازمانی اداره کل ارتباطات و امور بین الملل

شرح وظایف اداره کل ارتباطات و امور بین الملل

۱. انعكاس اهداف، سیاست‌ها، فعالیت‌ها، برنامه‌ها و مواضع شهرداري به مخاطبان، رسانه‌ها و شهروندان.
۲. برنامه ریزی و اهتمام در برقراری ارتباط تعاملی با شهروندان و اعتمادسازی درون و برون‌سازمانی.
۳. برقراري ارتباط مؤثر و مستمر مجموعه مديران شهرداري با اقشار مختلف.
۴. پاسخگويي به افكار عمومي در خصوص فعالیت‌ها و اقدامات شهرداري.
۵. ارتباط مستمر با اصحاب رسانه و فراهم کردن زمینه آگاهی آنها از فعالیت‌ها و پروژه‌هاي شاخص شهرداري.
۶. رصد نمودن اخبار مرتبط با شهرداري و عملكرد آن در رسانه ها و انعکاس گزارشهای مربوطه به شهردار.
۷. پوشش خبری و تصویری برنامه ها و فعالیتهای مختلف شهرداری و انعکاس از طریق وب سایت شهرداری، رسانه های مختلف ، سامانه های پیامکی و غیره.
۸. اطلاع‌رسانی وظايف و فعالیت‌های شهرداري براي آگاهي و اطلاع عمومي به شیوه های مختلف از قبيل درج در رسانه ها، تهيه و نصب تابلو، پوستر، پلاكارد، بنر و ... .
۹. ارتباط مستمر با رابطان معاونتها، مناطق ، سازمانها و سایر واحدهای شهرداری به منظور پوشش فعالیتهای آنها.
۱۰. انجام امور مرتبط با چاپ، انتشارات و نشریات شهرداری و پوشش فعالیت‌های شهرداري در حوزه انتشارات در قالب ‏بروشور، بنر، استند، سي دي، كاتالوگ، پوستر و... .
۱۱. انجام امور مرتبط با چاپ ، انتشارات و نشریات شهرداری.
۱۲. بررسی موضوعات مرتبط با شهرداری و فعالیتهای آن و افکار سنجی و تحلیل داده های حاصله جهت ارائه گزارش تحلیلی و کاربست آن.
۱۳. انجام کلیه امور مرتبط با پایگاههای اطلاع رسانی و فعالیتهای آنلاین و سامانه پیامکی شهرداری.
۱۴. تشکیل بانکهای اطلاعاتی مورد نیاز جهت مستند سازی اطلاعات اسناد و اشخاص.
۱۵. پوشش تبليغي ساختمان‌ها و فضاهاي عمومي در گراميداشت ايام و مناسبت‌های ويژه.
۱۶. برنامه ریزی و انجام امور اجرایی و تشريفات در مناسبتها، برنامه ها و مراسم مختلف شهرداری
۱۷. برنامه ریزی جهت عضويت و فعالیت شهرداری در مجامع بین‌المللی مرتبط با شهرداری‌ها و تداوم آن
۱۸. ايجاد، گسترش و تحكيم روابط با ساير كلان شهرها و شهرهای مهم جهان در قالب تفاهم‌نامه‌ها.
۱۹. بررسی و بکارگیری رویکرد ها و روشهای نوین کاری برای انجام کارآمد وظایف و بهبود فعالیتها و عملکردها.
۲۰. بازنگری و بروز رسانی حدود اختیارات و تفویض مسئولیتها و تعیین روابط میان کارکنان و واحدهای مختلف مجموعه تحت سرپرستی با رعایت قوانین و ضوابط.
۲۱. اجرای دقیق قوانین ، آیین نامه ها، دستورالعمل ها، بخشنامه ها و ضوابط مربوط به حوزه فعالیت.
۲۲. اجرای برنامه های کوتاه مدت ، میان مدت و بلند مدت شهرداری در حوزه فعالیت مدیریت برای تحقق چشم انداز ، اهداف و استراتژی های برنامه های فوق.
۲۳. انجام آن دسته از اموری که طبق ضوابط و مقررات از سوی مقام مافوق ارجاع می گردد.